torsdag 20 februari 2014

Men fy farao!!!!

Jag har bakar något farligt gott och något som jag egentligen inte behöver.
Jag har bakat en Nutellakladdkaka! Självklart en kaka som passar mig och min kost, men det innebär ju inte att det är helt och hållet tillåtet att moffla i sig.
Ni hittar receptet här!

Amanda avskydde den, Molly åt och var nöjd, Mattias fick inte en smaka för han sov =0)
Jag åt definitivt av den. Galet god, enligt min mening. Men det är väl för att jag tycker om såna där "stabbiga" saker.
När Amanda fyller får det nog bli en sån som komplement till tårtan, så jag också kan smaska på någe gott.

I kväll har jag och tjejerna tillbringat kvällen solo. Mattias började röja snö i natt, kom hem vid 17 med feber och var allmänt risig. Han åt mat och gick raka vägen in i sängen. Han ska dessutom upp i natt och röja mer snö..... Kul för honom!

Amanda har under kvällen röjt ur alla lådor i sitt skrivbord. När allt låg utspritt på golvet var det omöjligt att förstå att allt fått plats i lådorna. Så sjukt mycket grejer!
Hon tog en svart säck och slängde massor av grejer.
Hon höll nog på i två timmar och röjde, UTAN att vi ens bett om det!

Idag måste jag erkänna ett riktigt nederlag.....
Släpade in crosstrainern som stått ute i "feelgoodrummet". Planen var att beta av en halvtimme på den. Efter 5 minuter gav jag upp. Såååååå tråkigt! Trots att jag körde i gång ett avsnitt av Mia på Grötö.
Jag klev av och tog en dusch istället....
Svor lite över mig själv men jag vill att träning ska vara roligt! Annars kan jag inte motivera mig.
Får ta ett pass Tabata i morgon i stället, det är i alla fall kul!

I morgon ska jag ha några extra lektioner så det blir ingen kortfredag för mig =0(
Dealen är dock att jag får spara mina timmar och plocka ut dem senare när vi åker till fjällen.
Det blir nämligen ingen fjällresa nu på sportlovet så vi väntar några veckor och åker senare.
Dagis är stängt och Molly vill följa med till skolan så i morgon har jag en praoelev med mig ;0)

På kvällen ska vi kalajsa med kusinbarnet Karin.

Bäst av allt är att vi dragit igång värmen i "feelgoodrummet". Det är ännu inte varmt där men tills i morgon är det brukbart.
Det blir mysigt till sportlovet! Att få gå ut där och äta frukost och kanske, kanske, kanske kunna sitta där ute och läsa en bra bok.

Nu ska jag attackera soffan. Kura ner mig under en filt och titta på dagens avsnitt av Farmen. Jag är en Farmenknarkare. Kan inte missa ett avsnitt!

Ha det bra!

Kramen!

Inga kommentarer: