tisdag 7 februari 2012

Träningvärk från hell!

I går blev den 3 (!!!!) pass Zumba. 3 timmars dansande har satt sina spår kan jag lova. Jag har träningvärk i armarna, axlarna, rumpan, ljumskarna, låren, vadena..... ja allt!
Det var en väldigt intensiv dag igår men satan så roligt det var. Hann med de första två passen redan på förmiddagen och sen kände jag mig ganska mör. Men till kvällen var energin tillbaka. Skönt!
Kvällspasset var så himla roligt! Massor av folk och igår hängde de verkligen med. Fick ståpäls när ALLA fick till klapparna på rätt ställe =0)

Många nya var det oxå. Ett helt nytt gäng från Årsunda. De har varit en drös som åkt därifrån tidigare men nu var det ännu fler.
De frågade om jag inte kunde komma och ha en grupp i Årsunda oxå för det var tydligen fler som var intresserade. Det skulle ju onekligen vara kul men veckan har för några kvällar.
Skulle vara kul om man kunde köra på dagarna oxå men det funkar ju inte eftersom folk jobbar. Hade varit kul att testa att gå ner i tid på jobbet och ha några pass Zumba i stället....

I kväll var tanke att vi skulle följa med Amanda till elljusspåret för hon ville vara med i Skidserien. Men det bidde inget...... Det var tydligen någe fel på maten enligt fröken, den smakade urk och då var karusellen igång. Hon fick ett (harkel) vedervärdigt utbrott och allt var fel. Hon skulle inte åka skidor, hon skulle åka, inte åka, åka, inte åka, åka, inte åka..... Till slut var det helt enkelt för sent att åka. Så vi blev hemma.....
Jag hade så gärna åkt iväg, Mattias var och köpte nya skidor och pjäxor. Hade varit kul och testat nya grejerna. Men det hinns väl med.....
En halvtimmes skrikade i sängen men nu är det lugnt. Ett avslappnande bad gav bättre humör=0)

Funderar allvarligt på att stoppa ner mig själv i badet sen. Fryser som en galning. Måtte det inte vara någon sjuka på G. Har varit ute större delen av dagen idag. Eftersom vi har läs- och hälsovecka så blev det en massa lek ute i snön på förmiddagen och sedan var det andra aktiviteter ute runt lunch.
Har även hunnit med att baka 8 (!) långpannor kärleksmums. Inte själv utan med några elever. Vi ska ha Öppet Hus och visa våra ombygda lokaler på tisdag och då ska vi sälja fika.

I morgon startar jag upp med ett Zumbapass klockan 8 och sen har jag nästa klockan 10. Efter lunch ska jag ut på promenad med eleverna...... Skönt att beta av motionen på arbetstid =0)

Ha det göttigt!

Lisa

Inga kommentarer: