lördag 25 februari 2012

Amanda 6 år!!!

Underbaraste finaste fyller 6 år idag! Det känns helt galet att hon redan har blivit så stor. Fast så säger väl alla föräldrar....

Vi uppvaktade så klart med paket och frukost på sängen. Frukosten var hon inte så intresserad av men paketen var ju kul. Hon är väldigt road av att fotografera så hade köpte en kamera till henne. Hon blev alldeles till sig när hon öppnade den :-) Kläder, väska till kameran, lite pyssel, hörlurar, slalomglasögon, stavar och pjäxor, UNO och cykelhjälm fanns i de andra paketen. Skidor och hjälm kommer senare under dagen. Nu jädrans ska jäntan lära sig åka slalom ;-) När hon öppnat alla paket tittade hon på oss och sa -"Men hur ska jag kunna tacka er". Det var nästan så man blev lite rörd. Hon blev verkligen nöjd med sina presenter. Känns finfint.
På eftermiddagen kommer släkten och kalajsar med henne. Kompiskalaset får vänta ett par veckor.


Det blev visst ett långt uppehåll här på bloggen. Har inte haft energi och tid till att blogga. De senaste två veckorna har hastat på i ett rasande tempo. Det har varit nånting varje dag så jag har helt enkelt inte haft tid.

När jag väl fått en lugnt stund så har jag mest suttit och grubblat, vridit och vänt, fram och tillbaka, hit och dit..... Till slut kom jag till skott i mitt beslut... Jag tänker inte jobba heltid i höst utan jag går ner till 80%. Känns otroligt skönt att ha tagit beslutet. Har pratat med rektorn och jag ställer inte till det någe för henne :-) Tror snarare att hon tycker att det är bra. Två tjänster ska bort till hösten så hon är nog glad över att vissa av oss inte vill jobba heltid.


För vissa kanske det inte är något stort steg att gå ner i tid men för mig som alltid har jobbat heltid känns det som att det blir en stor förändring i livet. Jag får lite mindre tid att planera, lite mindre tid att undervisa, lite mindre förtroendetid, lite mindre magkatarr, lite mindre eksem men framförallt en dag ledigt och MER tid hemma med bruttorna. Det om nått känns härligt. Fredagar blir VÅRAN dag. Såååå härlig!!! Det blir visserligen lite mindre i lönekuvertet men det ger jag fasen i. Vi överlever och jag lovar att vi inte måste äta blodpudding varje dag, även om tjejerna skulle vilja det =0)


Apropå kropp och hälsa så har jag inte haft tid och ork att bry mig. Har kört mina Zumbapass och tränat på crosstrainern och försökt hålla mig till pointsen men sötsuget har varit enormt. Fattar inte vad det beror på. Måste åtgärdas. Men idag...... kakkalas. Ska tillåta mig att äta. Sen tar jag tag i det där igen.

Vi drar till fjälls på tisdag. Hoppas på lite stillasittande då.


I går unnade jag mig nya naglar. Känns lyxigt. Var så trevligt att sitta där och bli ompysslad och småprata lite. Jag unnar min ALDRIG nått annars. Men nu ska jag börja med lite mer sånt. Fick presentkort uppe i Högbo av MAttias i julklapp. Måste ta och boka in en behandling där oxå så det verkligen blir av.


Nu ska jag åka en sväng till Hedesunda. Klädbytardag där.


Ha en härlig lördag.

Kram Lisa

Inga kommentarer: