torsdag 2 februari 2012

2 februari.....

Shit, var tog januari vägen????? Det går så fort. Det är bara 3 veckor kvar till sportlovet.... Kan inte fatta det. Nästa vecka ska vi ha läs- och hälsovecka. Det ska bli väldans kul. För mig innebär det....... tre pass Zumba på måndagen. Ett med de mindre barnen, ett med de äldre och sen mitt ordinarie pass på kvällen för vuxna. Hej och hå! Vi får väl se hur man mår sen på kvällen, eller på tisdag. Det kommer nog kännas.
På onsdag ska jag oxå dansa med barnen men då blir det "bara" två pass eftersom jag inte har något på kvällen.
På fredag ska vi åka längdskidor så då ska jag först på en tur med de yngre barnen på förmiddagen och sen en tur med de äldre på eftermiddagen. Det bästa är att jag får äta matsäck två gånger.
Jag kommer garanterat inte behöva motionera nå på kvällarna.

I går eftermiddag åkte jag till Sandviken en sväng på eftermiddagen. Skulle ut och äta med jobbarkompisarna på kvällen men jag åkte direkt när jag slutat.
Fick ett ryck och gick in på Effect (www.salongeffect.se) där de hade drop-in.
Hon som klipppte mig ville så gärna klippa mig jättekort när jag pratade om att jag var sugen på att kapa av det. Klippte ju av mitt långa svall före jul men det hade redan blivit en konstig frilla trots att det bara växt typ 1 cm.
Hon ville göra en September-frisyr (artisten September) och en sån har jag ju lurat på men är lite för feg. Jag är rädd för att bli för "pojkig". Vill ju inte gå runt i klänning VARJE dag bara för att ingen ska missta mig för att vara en karl :-)
Men men, det blev iallafall ganska kort i bak och längre framåt och väldigt urklippt. Hon höll nog på i en timme och dona. Det blev rejält gemomklippt och det kändes väldans bra.
Kanske det blir ännu kortare nästa gång.......

Efter det var jag till Charley´s och käkade med jobbisarna. Åt vitlöksbröd till förrätt och en smarrig kycklingsallad med tzatziki till varmrätt. Nån efterrätt orkade jag inte. Buken var full....

I går kväll kunde jag för första gången på en massa veckor somna på direkten. Jag hoppas verkligen att det har vänt. Har kört en rejälomgång cirkelträning nu ikväll så jag hoppas kroppen är riktigt trött. Är iallafall trött i skallen.

Fredag i morgon, vägdag igen. Har jag inte gått ner då är det allvarliga fel. Skött mig exemplariskt sen sist. Förrutom smågodis till bion i fredags men det är tillåtet ;0)
Det bästa är att jag inte har känt mig godissugen under veckan. Känns som att jag knappt hunnit bli hungrig mellan målen. Förrut blev jag alltid sugen på kvällarna men det blir jag inte längre. Skönt!

Nu ska jag ta en dusch och sen ladda för Biggest Loser. Har skrivit några omdömen, betalat räkningar och våndats över rörmokarräkningen...... Den var inte att leka med.....

Ha det gött!

Inga kommentarer: