tisdag 14 november 2017

Morgonmotion

Att motionera på morgonen är verkligen inte min grej. Det är till och med tungt att ta tag i motion på förmiddagar. Det är som att min kropp inte är redo för större ansträngningar förrän på kvällen.
Men jag ska försöka ändra på det..... Om det går.....

Har vid några tillfällen ställa klockan och gått upp före jobbet och tagit mig en pw. Till och med en promme känns som en stor ansträngning.

I morse ställde jag klockan 5:05 och tänkte att jag skulle ge mig i kast med det nya "komma igång med löpning"-programmet. Eftersom det är korta intervaller nu i början så tänkte jag att det skulle vara lagom.
När klockan ringde ville jag grina! Ville SOVA!
Men jag resonerade en stund med mig själv. Kommer inte hinna med någon motion i kväll eftersom jag jobbar till 18.
Känslan jag får efteråt var det som avgjorde det hela. Jag vet hur förbaskat skönt det är när det är gjort.

Men fy farao vad svindrygt det var att komma igång! -5 grader var det dessutom!
Första springintervallen trodde jag att döden skulle komma och ta mig. Det var sååååå tungt. Andra intervallen likaså. Nästa liiiite lättare. Och sen kändes de sista fyra ganska ok...... Fattar ingenting.
När jag väl var hemma kände jag mig så himla glad. Och längtade efter äggröra 😁

Vi får väl se om det kan bli fler mornar.

Ha en "gräjt" tisdag! Det ska jag!

Kram!



Inga kommentarer: