torsdag 30 november 2017

Avveckling.....

Känner mig lite besviken men samtidigt lättad

För ett år sedan gick jag utbildningen för att bli Bodypumpinstruktör. SGA kostade på mig utbildning och licens, enbart för att jag skulle kunna hoppa in när ordinarie instruktör blir sjuk eller får förhinder.
Det kändes roligt. Utbildningen var kul men jag fick slita innan jag fick min licens.
Jag skulle filma ett näst intill felfritt BP-pass och bli godkänd innan jag fick kalla mig  licensierad instruktör.
I fredags skulle jag på kvartalsutbildning inför den nya releasen. Men den blev inte av.

För ett par veckor sedan fick jag besked att SGA inte längre tänker fortsätta med LesMills koncept..... De tänker inte längre betala min (och de andra LexMills-instruktörernas) licens.
Så vill jag fortsätta så måste jag söka mig till en annan anläggning som har konceptet.....

Jag känner mig lite smått besviken med tanke på att jag ändå lagt ner mycket tid på att bli godkänd och öva in releaserna. Det känns också lite ärofyllt att vara licensierad och ha möjlighet att instruera.

Känslan av lättnad kommer också eftersom jag numera kan välja själv vad jag vill träna. Hur det än är så måste jag hålla releaserna färska och fortsätta nöta så att jag kommer ihåg musiken, koreografin och alla kommandon.

Känslan är tu-delad.......

Idag ska jag i alla fall köra ett pass cirkelträning igen. Det ser jag fram emot. Känslan efteråt är så skön!

I morgon får det bli ett lunchpass. Vi har studie/planeringdag och after work direkt efter det. Det är nog enda stunden jag får över till träning i helgen.
Lördagen går bort eftersom vi ska på gymnastiktävling, hem med barnen och tillbaka till Gävle på julbordsätning.
Söndag kan det hända att jag är liiiiiite sliten, om de serverar dålig mat.......😉 Det kan i och för sig hända att jag är liiiiite sliten efter after worken också....... Så jag passar på och lunchtränar. Det kan jag aldrig göra annars.

Ha en fin första advent, om vi inte hörs innan!




Kram!

Inga kommentarer: