torsdag 23 november 2017

Helgen som var

Nu är det snart helg igen och jag har ju inte berättat om förra helgens intensiva men trevliga resa.

Vi for ner till Stockholm mitt på dagen i fredags med Mia och Jocke. 
Mattias och Jocke hade bokat biljetter till en konsert. 
Jag och Mia följde med men gick inte på konsert.

Väl nere på hotellet blev det en snabb uppfräschning innan vi drog iväg till första baren som låg runt hörnet......

Kvarnen hette visst haket. Mysigt ställe men det var ganska lugnt just då.
En man ur personalen berättade att det skulle bli sååååååå fullt under kvällen 😉

Just den här dagen firade de J-dagen, ett avstamp för att räkna ner till jul. 
Tomteluvor och julgotta var framplockat.

Eftersom pojkarna skulle iväg på konsert behövde vi få tag på ett mathak ganska tidigt. 
Det blev hotellet.
Mycket gott var det! 

Lite bubbel till förrätten.....som bestod av svampsoppa.

Nån bild på maten fick jag aldrig till.
Men till huvudrätt tog jag en smarrig plocktallrik.
Helt i min smak!


Efter maten hade vi bokat in oss på Stand up-comedy.

På hotellet......

Vi fick oss en drös med skratt kan jag lova.
Det måste jag gå på fler gånger. Snacka om lättsam kväll.

Man kan säga att jag och Mia rörde oss ca 100 meter utanför hotellets område. 
Till kvarnen och tillbaka. Sen roade vi oss på hotellet.
Men det störde oss inte så värst mycket.

På lördagen åkte vi hem.....
Det var skönt att ha en söndag helledig på hemmaplan.......

Inga kommentarer: