måndag 27 november 2017

Då är det måndag igen......

Helgen försvann i ett rasande tempo!
Det blev en härlig helg. Jag hann med både motion, nyttigheter hemma och umgås med vänner.

Vi fick dessutom sällskap av två hundar......
Gosevovven Trixie 💓
Den här gosegrisen skulle jag kunna kidnappa.
Ligger gärna och myser i soffan. Och snarkar.
Gärna nära sällskapet i soffan.

"Syrran" Lolly däremot.......
Ligger gärna i soffan men på helspänn! Rör det sig i huset kutar hon iväg. Springer runt mest hela tiden. Ska leka med bollar. Ha koll på var alla är. Totalhispig!
Skulle ta en promenad med henne. Jag fick vända. 
Jag orkade inte hålla emot. Ingen pli på hunden alls.

Pepsi höll sig undan hela dagen. Han låg i pannrummet.
Kokos tyckte dock att det var liiiite spännande och höll sig ändå inne i huset, men lite på sidan av.


Lördag kväll hade vi bokat in oss på julbord. 11 vuxna, 8 barn.
Det var ett härligt gäng med barn mellan 11 och 2 år.
De större barnen fick ett eget bord som de mös vid.


Gott som satan var det!
Tallrik nummer ett! 
Sen blev det inge mer fotat. Jag var ju tvungen att njuta också.

Hann med ett springpass fredag och söndag. Promme med Trixie på lördag. 
Jag räknar inte promenadförsöket med Lolly..... Trots att det var det svettigaste passet.....

Annars har jag mest plockar och grejat hemma. Har förberett lite inför advent, satt upp julgardiner, lagt på juliga dukar, satt fram stakar och stjärnor (får dock inte tändas förrän till helgen 😉).

Lika bra att passa på när jag är ledig. Veckan kommer försvinna i ett hujj. Till helgen är det After work fredag och gymnastiktävling samt julbord lördag. 
Sen är det första advent och då ska det ju vara klart!

Ha en bra måndag (skrev fredag först.....förvirring!!!!)

Kram!





Inga kommentarer: