måndag 13 november 2017

Ett lopp kanske?

Måndag morgon och jag skulle gärna ta en till dag ledigt. Jag tycker inte jag hunnit med nånting alls den här helgen.

På höstlovet var jag på bibblan i Sandviken och lånade en bok om löpning. Tänkte att jag skulle bli lite inspirerad.
Hittade en bok som såg trevlig ut. Det är ju viktigt om man ska bli inspirerad 😉

I boken hittade jag just det program som jag följde när jag för flera år sedan var på väg ner från +100kg och lite lätt började med löpning.
Ett kanonbra program som var lätt att följa och verkligen fick kroppen att anpassa sig efter den belastning som löpning ger.
Trots att jag vägde så mycket så kunde jag springa lite lätt och jag kunde till slut springa 5 km utan problem.

Sedan jag lånade boken har jag sprungit efter deras 30/30-program. De första 30 dagarna ska man lägga upp ett 30 minuters pass så här: 10 minuter uppvärmning, 15 minuter med lite mera tempo (springa/jogga så långt man orkar, gå vid behov, springa igen osv.) 5 minuter nedvarvning.
Men jag tror jag ska köra igång det andra programmet i ställe. Känner mig väldans taggad.

När vi var i Sälen läste jag en annons om ett lopp som heter Bagheera fjällmaraton som går just där i Sälen. Loppet finns i tre olika sträckor. 4,2 mil, 2,1 mil eller 1 mil.
Det skulle vara kul att anmäla sig till 1-milaren och ha det som mål. Det ligger väldans långt  bort tidsmässigt men risken finns ju att vintern kommer sätta stopp för löpträningen.
Banan verkar tuff bitvis men det skulle vara kul att testa.

Vi får se..... Det kanske är läge att börja försöka få upp flåset innan jag anmäler mig till ett lopp i mycket kuperad terräng 😁

Vi får la se!

Kram!

Inga kommentarer: