torsdag 18 februari 2016

Torsdag

Äntligen torsdag! Jag tycker verkligen om torsdagar. Snart helg, Z i kväll (kodord ;-)  och mysiga lektioner hela dagen.
Har ett lite längre arbetsområde på gång i svenskan med mina 4-5:or och det har varit galet mycket arbete med att förbereda detta. Men nu är det klart och jag kan "vila" mååååånga veckor framåt. Istället för att lägga tid på planering av svenskan kan jag lägga tid på bedömningen.

Igår skulle jag anmäla mig till instruktörsutbildningen i Göteborg.
Då visade det sig att de lagt upp två datum för utbildning i Stockholm! Det känns bättre att åka dit än till Götet. Det tar så mycket tid med resor.
Så nu blir det Stockholm  i maj istället. Jag känner mig nöjd!
Lite underligt att åka dit själv bara.
Men det blir en underbar husmorssemester!
Dansa Zumba i två dagar, bo på hotell och kanske, kanske kan jag få till nån liten shoppingstund. Helt i min smak!
Steve Boedt var fantastiskt bra och tydlig som instruktör för 4 år sedan, han kommer nog knappast vara sämre i år.
Han är inte särskilt ful heller ;-)

I morgon ska vi eventuellt titta på husvagn. Jag hoppas det är något av värde och att vi kan komma fram till en pris, som är till fördel för oss, he he he.

Äggen uppätna, matlådor för både lunch och middag packade.
Det är bara att gå till attack på den här dagen!

Ha´re gött!

Kram


Inga kommentarer: