fredag 5 februari 2016

Ny helg!

Man brukar ju inleda veckan med att säga "ny vecka"  men nu skriver jag istället "ny helg". Känns som att det har positivare klang.

Jag måste säga att fredagarna känns ännu mer positiva sedan jag började med min Zumba i stan. (Jag använder mig av Z-ordet fast jag inte får, det är ju ändå det jag kör)
De där passen är jobbiga fysiskt men jädrans så gott det blir i själen efteråt och det håller i sig.

I går klarade jag mig från att spy efter passet. ;0) Kanske kroppen har anpassat sig och fattar att den ska orka med så pass ansträngande pass..... Mådde lite illa men inte lika mycket som tidigare.
Åt några nötter efteråt och de kanske gjorde susen.

Minus 1,1 kg den här veckan. Det ger också en skön fredagskänsla :0)
Har ökat på matmängden den här veckan och vips så försvann ett kilo. Det låter väldigt konstigt men så är det.
Frukost varje morgon. Svårt att äta men tydligen behövligt. Jag får antagligen bättre fart på förbränningen.

Idag åker jag till jobbet med vetskapen att två av mina kollegor är sjuka och de fattas folk. Men det brukar ju lösa sig. Vi är experter på att trolla och få ihop det ändå......
En kollega är sjukskriven hela nästa vecka  + att hon har varit hemma den här veckan. Hon har fått något slags virus och håller dessutom på att hosta lungorna ur sig.
Måtte det inte vara något hon hann smitta oss andra med.

Själv har jag klarat mig från alla förkylningar och flunsor som gått de senaste veckorna, "peppar, peppar, ta i trä".

Ha det gött hörr´ni!

Kram!



Inga kommentarer: