tisdag 9 februari 2016

Tisdag

Då var det tisdag.
Amanda har dans inne i Sandviken och det är våran tur att vara chaufför.
Amanda har fjäskat in sig hos mormor och morfar så hon går dit efter skolan och slappar en stund och får sig lite kvällsmat.
Själv jobbar jag på tills det är dags att åka. Mycket som har halkat efter nu.......

Jag tror och hoppas att saker och ting börjar lugna sig nu på jobbet. Det känns som att jag kommit väldigt långt ifrån mitt huvuduppdrag, dvs undervisning.
En lite omorganisation på jobbet har gjort att tankarna har fokuserat på den och inte undervisning. Det är tur att vi har åkt på simskola och att undervisningen har legat lite i träda ändå.
Många frågor och praktiska saker att reda ut och det är inte gjort i en handvändning.
På måndag är det tänkt att det nya ska träda i kraft. Som vanligt finns det "vinnare" och "förlorare". Jag är glad för "vinnarnas" skull, och det är bland annat mina mentorsbarn. Men jag kan inte släppa tanken på de som kommer förlora på en förändring....

Bara allt får falla på plats så kommer det nog bli bra.

Veckorna går så fort nu så man hänger inte riktigt med.
Helgen försvann i ett nafs. Det bidde en skön blandning av motion (Ja, det är sant! Har till och med lite träningsvärk), rally, shopping, kompislek (för barnen i alla fall), slöa i soffan och mello.

2 ½ vecka kvar till sportlov. Ja, jag vet att veckan typ bara har börjar men jag räknar den bara som en halv ändå.
Inga planer för sportlovet. Har hittat en husvagn som står på campingen i Klövsjö. Vill ha husvagnen men kanske inte campingplatsen...... Men om vi slår till före sportlovet skulle vi ju kunna tillbringa lovet där ;0) Det vore skoj!

Nej nu, måste jag plocka ihop mig.

Dags att kicka igång dagen.

Kram!



Inga kommentarer: