fredag 19 februari 2016

Mardröm!

Fy farao! I natt hade jag en sån vidrig mardröm. Vaknade och var tacksam att det var en dröm men jag grinade och hulkade för det kändes verkligen som att jag upplevt det på riktigt.

Jag drömde att Molly drunknade. Hon drogs med när ett fartyg sjönk. Så vidrigt!
Efter att hon drunknat kom en bekant till oss och berättade att han filmat hela händelseförloppet när hon sjönk och dog. Han visade hela filmen på sin telefon. Närbild på hennes ansikte. Hon såg visserligen glad ut på filmen för han busade med henne. Men när hon väl dog....... Nä fy, jag kan inte ens tänka på det utan att gråta.

Det var svårt att somna om sen och tankarna började fara. Tänk om det är en förvarning om någon tragedi som kommer hända i familjen!
Googlade lite på drömtydning.
Att drömma om barn som dör betyder tydligen att "mitt inre barn (frihet, bus, glädje eller sorg och personliga behov) inte finns i mitt liv längre".
Det låter ju inte särskilt upplyftande direkt men ändå bättre än om det skulle stå "barnet du ser i drömmen kommer dö".
Om man drömmer om en båt så visar den "hur jag tar mig fram i livet. Klarar jag av att styra mitt eget liv"
Inte heller särskilt upplyftande med tanke på att fartyget sjönk!

Om jag då ska tolka min dröm så är jag väldigt allvarlig av mig och låter andras behov gå före. Dessutom kommer jag snart se till så att mitt liv kapsejsar.......

Eller så är drömmen en reaktion på att jag har flera barn på mitt jobb som faktiskt genomgått riskabla resor på sin väg till Sverige....
Jag riktar mitt fokus på det. Annars kommer jag gå och grubbla på den här drömmen i evigheter.

Vägning i dag...... Varken upp eller ner!
Grrrrrrr, blir tokig! Jag vill bli av med mina "julkilon" Det är ju för sjutton två månader sedan! Men de är som fastväxta......

Nu ska jag pussa lite extra på mina barn och nöta "mattetvillingar" med Molly.
Lilltussan har fått sin första matteläxa.
Hon har börjat jobba med 1:orna på matten och det var dags för en liten läxa.
Det är något underligt med den där jäntan. Allt fastnar i hennes huvud.

Känner mig stolt men vill samtidigt inte sätta för höga krav på henne. Hon vill ha utmaningar men samtidigt vill vi att hon ska få fortsätta vara barn.
Så vi har löst det med att hon jobbar med 1:orna på svenskan och matten  och sen har hon  "lekstationer" med sina kompisar i förskoleklassen. Hon verkar nöjd med det.

Ha en riktigt bra fredag!

Kram!

Inga kommentarer: