måndag 1 juni 2015

Välkommen juni!

Jag har verkligen svårt att fatta att det är första juni idag. September kanske??????
Ösregn och helgrå himmel. Man blir sååååå pigg och glad.......

2½ vecka kvar till semester. Nedräkningen har börjat.

Helgen har gått i ett rasande tempo.
Jäktade hem efter jobbet eftersom det skulle komma nån från Sandviken energi och byta vår vattenmätare. När jag kom hem hade han redan bytt ut den, svärfar hade låst upp åt honom.
Jag tog med mig damerna och Amandas kompis Ida till Östervåla eftersom jag var på presentjakt. Vi smet in på "Solrosen" (storloppis) och fyndade lite. En jacka, topp, shorts, böcker, film och två vaser för 200 spänn, Tyckte jag var ok.
På kvällen var vi bortbjudna på kalas.

Lördagen tillbringades i Valbo med Amanda. Skolavslutningskläder..... Inte det enklaste men vi fick ihop det.
På kvällen var vi till Dalbo och åt go´mat. Svärmor har gått i pension och det stundade ju Mors dag.
I går hade vi en slapp förmiddag. Ungarna gnällde på att de inte hade nått att göra, jag jobbade undan lite och Mattias motionerade sig.
På eftermiddagen var vi fram till mor och far  och firade Mors dag där. Brorsan med familj, Cecilia och morbror Janne (som var gräsänkling över helgen) var också där.
På kvällen fick jag nått ryck och planterade lite uteblommor och tog en promenad. Skönt avslut på helgen.
Men nu är det måndag igen. Tror att det får bli en halvseriös vecka. Måste ju få mysa lite med mina småskruttar också. Än är inte höstens organisation klar så jag kanske inte kommer ha de här gosefisarna efter sommaren......

Kram på er!  

Inga kommentarer: