torsdag 11 juni 2015

Skolavslutning!

Herregud! Nu är sommarlovet här på riktigt!
En kanonfin avslutning i kyrkan. Alla hade verkligen fått möjlighet att träna på sina framträdanden och gjorde det såååå bra!
Våra små var förstås bäst ;0)

Amanda går nu vidare till åk 3.
Bästa "fröken" Eva går i pension och varken jag eller Amanda fattar hur vi ska överleva:'-(

Jag och mina underbaringar!
Vilket team vi varit. Till hösten blir inget sig likt......


Amanda och hennes "partners in crime" åkte finbil till Koversta efter kyrkan.
Vad ska de åka i vid studenten om de åker sånt här redan nu? ;0)

Efter avslutningen for jag och damerna till Sandviken och åt lunch med mor och far. 

Väl hemma igen låg mitt stora kap i postlådan.
Men jag visste inte då att det var ett kap från början.
Har nämligen snokat efter en cardigan som jag sett på olika bloggar. Snygg som sjutton men dyyyr. Jag köper inga "vardagskläder" som kostar 2000 spänn! Och just den här från Goddis kostar mellan 1800 och 2500....
Hittade en liknande på Tradera så jag slog till. Vann auktionen på 75 kr och la till frakt på 50.
I går när den kom visade det sig att det var en Goddis......
He he he he, kände då att jag verkligen gjort ett kap!

Här är modellen, färgerna och ränderna skiljer sig lite.

Så nu ska jag gosa runt i min cardigan heeeela dagar ;0)

Igår gjorde jag även en insats som gav mig en hjärtfrekvens långt över det normala.
Lilla Olle, snart 3 år, skulle klippas. 
Inget som var planerat men han kom själv och sa att han ville bli klippt.....
Vet dock att han inte är så förtjust i att klippa sig.
När jag gjorde det första klippet var jag alldeles nervös. Tänk om han skulle ångra sig mitt i alltihop?
Skyndade mig som tusan och hann med lite maskin också. Sen blev det hår i mun och ansikte och då var det inte lika roligt. 
Resultatet blev inte perfekt men han slipper i alla fall bli svettig i nacken....
Trodde att han blivit avskräckt från mig för alltid när han gråtande gick hem till mormor och morfar igen och åt glass. Men efter ett tag kom han tillbaka och ville leka med lego.
Det var ju tur!

Idag är det jobb igen! Fram till lunch tutar jag på sen ska Molly skolas in på Fritids. 
Lille tuss. Hon blir också stor.

I kväll blir det personalfest MEN det är jobb i morgon igen...... Så det blir nog lugnt.

Kram på er!

Inga kommentarer: