tisdag 9 juni 2015

Gamla vänner

I söndags hade jag en underbar eftermiddag. Träffade fyra av mina gamla vänner från "förr i tiden". Det var de som tog hand om mig när jag kom till Färnbo som 12-åring. Kunde inte fått bättre välkomstkommité.
Sen höll vi ihop hela skoltiden i Färnbo, fortsatte i gymnasiet och sedan for de andra från orten. Kvar blev jag, som inte ens ville flytta hit ;0)
Med tiden har den täta kontakten ebbat ut lite och periodvis har vi haft tät kontakt, periodvis långt mellan gångerna.
De senaste uppstyrda träffarna har nog varit vid bröllop, och då har ändå inte alla varit med.

Annika, som bor i Göteborg, är hemma i byn så då passade vi på att träffas.
Vi träffades på Rosengömman i Österbor med alla våra barn och karlar (utom min då förstås för han jobbade). 9 vuxna och 8 barn i en ålder mellan ca 9 månader och 9 år.



Vi blev kvar läääänge och det var så otroligt roligt att träffa alla igen.
Vi konstaterade att det är 20 år sedan vi gick ut 9:an........

Nu mer bor en i Färnbo, en i Lingbo och en i Gävle. Det vore ju konstigt om vi inte kunde få till lite tätare träffar egentligen.....

Just nu är jag i färd med att avsluta en ny fas i mitt liv. En 10,5 år lång fas och det börjar kännas i själen på riktigt nu.
Det börjar dra ihop sig för avslut för min älskade Eva och idag är det sista dagen i skolan. Än så länge är det som vanligt men jag vill banne mig inte komma tillbaka till hösten och vara utan henne. Det känns som en omöjlighet!
Jag bara väntar och väntar och väntar på att hon ska säga att hon ångrat sig och inte tänker gå i pension...... Men hon säger det ju aldrig!!!! ;0)
Det är bara att inse att det är slut på vår fantastiska tid tillsammans.
Men jag fattar inte hur det ska gå för mig.......

Kram på er!

Inga kommentarer: