torsdag 4 juni 2015

Sista sommarfesten på Lingonbacken

Det känns lite konstigt men kväll har vi avverkat den sista sommarfesten på Lingonbacken.

Det är liksom helt omöjligt att förstå att den här 
goa lilla ungen ska börja i f-klassen i höst......

Men hon har ju liksom växt på sig kan man säga.....

Jag vill att tiden ska stanna......

I veckan hade vi överföringssamtal mellan förskola-skola och eftersom jag eventuellt kommer jobba lite med f-klassen till hösten så var jag med.
Lugn
Oerhört vänlig
Respektfull
Hjälpsam
Ärlig
Omtyckt
Efterfrågad
Behöver utmaningar

Alla dessa ord använde personalen då de beskrev vår lilla Mollsa. 
Man kan ju inte bli annat än stolt och tårarna var inte långt borta.
Hon är helt enkelt en underbar liten varelse.

Nu är det mindre än två veckor kvar tills hon slutar där för gott och det känns vemodigt.
Förändringar är på gång inom barnomsorgen och det tror jag kommer göra det liiiite lättare. Det kommer inte vara som förr på Lb till hösten.

Själv säger hon att hon har växt ur Lingonbacken ;0)
Och det är nog sant.......

I kväll har hon varit hos sin "pojkvän" Rasmus. 
Hon sover hos mormor och morfar i natt eftersom Lb är stängt i morgon. 
Då passade hon på att springa över till R <3 p="">

Nu ska jag försöka sova. Har druckit två baljor kaffe så jag gissar att det blir en lång startsträcka in i John Blunds värld......

Natti natti!

Inga kommentarer: