torsdag 5 december 2013

Tror det vänder lite

Den här veckan har varit sååååå tung! Helgen var liksom startskottet för nån slags utmattning i både kropp och själ.
Men i dag tycker jag att det liksom har vänt lite.
Livet har lärt mig att det kommer perioder i livet då det bär emot på olika plan. Det jag också har lärt mig är att det går över.
Den vetskapen TROR jag också har hjälpt mig i jobbiga situationer. Även om saker och ting känns jobbiga för stunden eller om det är stormigt i livet så går det över tids nog. I de flesta fall kommer man ut på andra sidan som en klokare människa.

Just nu laddar jag för en helg i ensamhetens tecken. Eller, ensam kommer jag inte vara. Amanda och Molly har jag ju med mig men Mattias är på vift hela helgen.
Ny lastmaskin på jobbet som "måste" ses över, snöröjning, julbord, antagligen ännu mer snöröjning, hockey med jobbet. Då blir människan i fråga frånvarande från hemmet =0)

Vi får se vad vi hittar på här hemma. Lussebullar ska vi försöka få till i alla fall.
På söndag ska vi fira brorsan som fyller 40.
Snö har vi fått också så vi ska nog roa oss =0)

Försöker håll i med kost och motion även om kroppen helst vill ligga i sängen och munnen vill tugga på choklad, chips och pepparkakor.
I helgen hann jag med både gym, crosstrainer och ett pass kombinerat med flås och styrka. Gym måndag, vila tisdag och Zumba i går.
I dag tänker jag vila, bara den obligatoriska plankan.
5:2-fastan den här veckan har gått galant. Konstigt nog är det "ätdagarna" jag är mest sugen. Fastedagarna är jag inge sugen alls......

Amanda och Molly är snart på intåg. De blev kvar hos mamma och pappa idag efter att vi varit där på eftermiddagsfika.
I kväll MÅSTE de ligga i sängarna före 20,00, då börjar Jul med Ernst!

Ha en mysig kväll och håll er inne i det väntade snökaoset!

Kram! 


Inga kommentarer: