fredag 13 december 2013

Jodå, det bröt ut!

Magsjukan kom som ett brev på posten i onsdags när jag kom hem. Det var alldeles som att kroppen kämpade sig igenom arbetsdagen och sen när jag var hemma i lugn och ro, då släppte det.......
Fy farao säger jag! Jag HATAR verkligen magskjuka! Hoppas innerligt att övriga familjen klarar sig.
Morbror Janne och Hampus fick också magsjuka på onsdag eftermiddag....... Det måste ha varit något i luften på söndagens kalas.

I går höll jag mig hemma. Molly fick också stanna hemma. Ååååh vad jag hade dåligt samvete för det. Det sista Molly sa när vi lämnade Lingonbacken på onsdagen var: -Jag längtar så mycket tills i morgon.  Då ska vi klä granen och ställa i ordning stolarna till Lucia.
I går morse blev hon jättebesviken över att inte få vara med på det.

På kvällen var det dags för Luciatåg i kyrkan men Amanda fick klara sig utan sin mamma........ Jag hade så gärna velat vara med!
Som tur är så ska hon vara med i ett Luciatåg med kören på söndag så då får jag i alla fall se henne.

I dag har jag i alla fall jobbat. Kortdag tack och lov.
Började dagen med Luciatåg på Lingonbacken. De är så söta och duktiga de som grynen!

Träning har det inte blivit så mycket av i veckan. Bara ett gympass på måndagen. I dag tänker jag också ta det lugnt så kroppen får ta igen sig lite efter onsdagens bravad. I och för sig känns det som att magmusklerna fick sig en rejäl omgång då ;0)

Nu ska jag ta mig en tripp till "la stada". Är lite shoppingsugen (som vanligt =0)  )

Ha det gött!

Inga kommentarer: