söndag 17 februari 2013

Söndag till ända

Nu var det ett tag sedan. Hann inte med någon viktrapport i fredags. Hade klipptid så förmiddagen förvann. Lagom roligt resultat - stod still!
Det är nu det börjar sega förstår jag. Det flyter på ett tag och sen är det kört =0)

Det har inte varit någon vidare kostföring sen i tisdags måste jag säga. Semla då, kalas på onsdagen med smörgåstårta och marängsviss, restaurangbesök med mina kära på torsdagen med både förrätt och efterrätt. Fredagen bjöd på två snabba cheeseburgare på Donken till lunch och sen god (men inte så nyttig) fläskfilégryta.
I går blev det både godis, chips och alldeles för mycket mat.
Idag skulle jag vända på trenden men det slutade med mycket god grillad korv i slalombacken, fika på Mattön och sen kebabrulle.
Gah! Var tog min karaktär vägen? Det gick ju så bra!
I morgon blir det dock bra mat och motion igen.

Motion har jag visserligen fått till ganska bra. I fredags styrka, i dag slalom och 45 minuter Zumba.
Världens hemskaste låt har jag övat in. Eller, det är inte låten utan koreografin som är hemsk. Gäddhänget flyger så in i he&%#te så det gör nästan ont! Men låten är bra!
Har två nya låtar tills i morgon. Hittade båda i går, lyssnade på dem gång på gång när jag skulle somna i går kväll, försökte "visualisera" koreografin och idag övade jag in dem. Ibland går det bra.....
Ibland får jag öva i veckor för att få en koreografi att sitta. Ibland övar jag och övar och ger upp. För då har jag hunnit tröttnat på låten.

Slalom blev det också idag. Vi var till Fornby Klint i Horndal. Liten anläggning med två nedfarter och en barnbacke. "Kockarna" var med.
Amanda är som en dröm i backen nu. Hon åker hej vilt och det är en fröjd att se henne.
Molly däremot.... Jag blir alldeles svettig av att åka med henne. Hon böjer på benen sen åker hon rakt på. Jag hojtar "böj på benen", "glasstrut", "höger", "vänster". Där åker jag bakom henne och försöker få henne att svänga lite och hoppas på att hon ska få känslan för hur man trycker ifrån med skidan. Tycker att det har gått ganska bra men idag kändes det som att det gick ett steg bakåt.
Styrseln i benen fanns inte för fem öre.
Jag hoppas på att det var för kort backe och ber till gudarna att det går bättre i Kungsberget på fredag. Eller.... om Mattias måste jobba kanske hon kan vara hemma. Amelie har erbjudit sig att vara barnvakt..... Då kan jag och det stora barnet njuta i backen =0)

Dags att krypa ner i sängen. Klockan är 22.51....
Kommande vecka är fylld med möten, utvecklingssamtal, skidåkning x 3, har "lurat" ut folk från Konsumentverket till skolan, kalas x 2 och lite annat smått och gott. Men det blir nog bra. Nästa vecka ska jag bara slappa - SPORTLOV! Tjo vad vi ska sporta då....
En förkylning ligger dessutom och ruvar i min kropp. Nyser och ena "borren" är helt igenbäckad....

Natti natti!

Inga kommentarer: