tisdag 12 februari 2013

Ny vecka och fullt ös!

Japp, det är bara att köra på. Det känns att det drar ihop sig till lov. Det är alltid som så att jag tappar gnistan innan ett lov. Hjärnan ställer in sig på vila och orken tar slut.
Jag har bokat in nästan alla utvecklingssamtal nu före lovet, alla utom de som vill ha dem efter nationella proven. Så tiden kommer gå fort och det känns skönt att de blir klar innan lovet.
Idag har jag suttit 3 timmar i sträck och babblat på. Men jag gillar att få träffa "alla" föräldrar. Det är inte så ofta de är här och hälsar på så det är perfekt att få den här lilla tiden med föräldrarna.

I fredags var vi ju till Kungsberget. Vilken dag!!!!! Amanda gjorde jättestora framsteg i backen, På slutet hittade hon en bana med en drös hopp i som hon envist skulle åka i. Blev lite smått nervös men hon fixade det galant.
Nästa fredag åker vi upp igen!
Idag har hon varit med i skidserien framme i elljusspåret. Tre varv fixade hon och hon har även blivit säker i längdåkningen.
Idag pratade hon även om att hon ville börja spela innebandy....
Hon har verkligen växt på sig! Från att inte vilja vara med på någonting alls till att vilja vara med på massor och vågar äntligen prova nya saker.
Idag sa hon till och med ville åka till Mia och rida på hennes hästar..... Två nyanlända ardenrar..... )en ardenner, flera ardenrar?Eller vad heter det??????) Stora som hus är de! Kliver Amanda upp på en sån blir jag imponerad!

Är i valet och kvalet med tjänstgöring till hösten. Önskemålet skulle vara inlämnat 28 januari......
80% eller 100%???
Det här läsåret har jag ju jobbat 80 eftersom Amanda inte haft förskoleklass på fredagar. Då har det varit perfekt att kunna vara lediga och hitta på lite annat kul den dagen.
Till hösten börjar hon i ettan och då blir det skola 5 dagar i veckan. Hur man än vrider och vänder på det hela måste vi upp alla mornar så det känns som att det kvittar om jag jobbar heltid.
Den lediga dagen kan vi i alla fall inte åka iväg någonstans. Molly får visserligen en extra ledig dag men hon vill ju helst vara på dagis på fredagar..... Blir jag hemma på den lediga dagen så kommer det mest bara bli...städning......
Jag vrider och vänder i mitt huvud....

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon är det Mia-kalas som står på agendan. Ska försöka få in ett styrkepass när jag kommer hem från jobbet. Idag slank det ner en semla..... den var inte ens god! Är inte så värst förtjust i semlor men Mattias hade köpt så jag "sympatiåt" en. Skrapade bort grädden, den är baske mig inte god. Amanda och jag hade kunnat dela på en semla, hon åt grädden, jag bröd och mandelmassa =0)

Natti natti!

Inga kommentarer: