tisdag 11 december 2012

Nu är det fest!

Sitter här med en kopp kaffe och en tidning från "Lantmännen" som skickas till alla hkk-lärare. Jag firar.... Jag har satt alla betyg, jag har skrivit alla omdömen!!!!!!! Vart enda en av dem är iklickad och inskickad. Jag kan visserligen gå in och ändra men jag tror att jag är nöjd och har tagit rätt beslut.
Det känns underbart! Det här har skavt ett tag men nu är det gjort. Känns nästan som att jullovet började 11.15 när jag blev klar men det är 5 ½ arbetsdag kvar innan jag får ledigt.

I går var Molly på 3 årskontroll. Hon är just nu 3 år och 8 månader och det kändes lite löjligt att svara på de frågor hon hade eftersom hon kanske istället skulle passa på en 4-årskontroll.
Molly däremot sa inte mycket. Hon som är rättfram i vanliga fall satt i mitt knä och vägrade titta på sköterskan. Efter en stund tinade hon upp och svarade på några frågor i alla fall =0)
När vi sen satt vid apoteket var det full fart. Då sjöng hon Midnatt råder så hela hälsocentralen kunde ta del av hennes skönsång.

Idag är det adventsfika på Amandas fritids så jag ska hämta Molly så hon får följa med dit. Kanske vi kan få till ett pepparkaksbak idag. En skidtur ska jag hinna med också. Mattias har kört upp spår från vår gård till elljusspåret så jag kan inte skylla på att det är svårtillgängligt att komma ut på tur. Har faktiskt längtat lite efter att få åka längdskidor. Det är himla bra träning.
Annars har jag mest lagt av mig med träning nu..... ska  snart komma igång igen ;-)

Kram!

1 kommentar:

Elin sa...

Grattis! Jag satt hela dagen idag (till klockan sex) med avbrott för två lektioner och lunch och jag är INTE färdig. Jag som tyckte att jag hade jullov redan i måndags.. Hur tänkte jag då?