torsdag 20 december 2012

Jullov!!!!!!!

Såååååå underbart! Äntligen är det jullov och jag känner att jag verkligen förtjänar det.  Jag startade lovet med att göra praliner och koka kubb. Vi snodde med oss Felicia hem efter skolan så ungarna lekte hela eftermiddagen/kvällen.
En te/snackstund blev det sen när Pia kom och hämtade och sen firade jag in lovet på riktigt med vin, praliner och två avsnitt av Morden i Sandhamn.
Mattias jobbade hela kvällen med att köra undan snöhögar i stan och kom inte hem förrän i halv 10-tiden.

Idag blir det ett tandläkarbesök för Amanda, besök av Jenny, William och Rasmus och kanske en till Kubbkokning, Den brukar gå åt snabbt. Sillen ska jag oxå fixa och kanske köttbullarna.... eller så får de vänta tills i morgon.
Tandläkarbesöket bävar jag för. Varken Amanda eller Molly gillar att gå till tandläkaren. Förra gången Amanda skulle dit vägrade hon öppna munnen och vi fick boka en ny tid..... Idag är hon på strålande humör och ville åka för typ en halvtimme sedan så jag hoppas det går bra.
Hon är lite mer tjenis med tandsköterskan nu eftersom hon varit på skolan och hälsat på så det blir nog bra. Hoppas jag......

Dags att klä på sig! Det bästa med att vara ledig är att få skrota omkring i raggisar och goskläder.

Ha det gött!

Lisa 

Inga kommentarer: