onsdag 12 december 2012

Energin kommer sakta tillbaka

Just nu känns det som att jag börjar få kontroll på läget igen. Efter min vecka med feber var allt kaos, låg efter med ALLT på jobbet och här hemma och mitt i alltihopa så druttar min parhäst på jobbet, Eva, omkull och bryter handleden.  Fick nästan panik. HUR i hela friden skulle jag klara mig utan henne på jobbet???? Jag har inte jobbat utan henne en enda dag (förutom någon sjukdag då och då) sedan jag började jobba som lärare.
Men det har självklart gått bra. Det är ju inte så värst många år innan hon går i pension så jag får väl börja vänja mig lite smått =0)

Sen var det det här med julstämningen här hemma. Eftersom jag både var sjuk och på resa till Sälen där vid första advent så hanns det varken med peppisar eller lussebullar tills dess. Lussisiarna är iaf fixade med pepparkakorna är inte bakade. Jag hoppas vi hinner baka på fredag.
Sen har julpyntet kommit fram pö om pö.

Julkort på barnen och den årliga fotograferingen får jag nog lägga ner i år. Det ska göras i lugn och ro och ska hinna framkallas. Dessutom åker "min" fotograf bort i helgen så jag lägger ner det där. Fast det känns hemskt. Far- och morföräldrar + min morfar har varje år fått en förstoring ända sedan Amanda föddes så det är en 6 år lång tradition som bryts...... Men jorden går inte under för det.

I kväll ska vi fira min morfar "Frasse" som fyller 91 år!!!! Tänk att få bli så gammal! Det är ju helt otroligt! Vi ska upp tidigt och lussa på dagis i morgon bitti men jag vill verkligen åka till morfar fast det antagligen blir sent. Man vet aldrig hur länge vi får behålla honom......

Ha en riktigt bra dag!
Hoppas ni fått till julstämningen!

Kram

Inga kommentarer: