torsdag 21 november 2019

Trasiga ben


Onsdag i går. Det innebar Zumba.
Antagligen det roligaste motionsformen som finns. Enligt mig i alla fall.

I går hade jag dock problem. Med mina ben. De var som två öppna sår......
Jag tog ett spurtpass i tisdags. 
Använde våran pil-allé i byn. Spurtade åt ena hållet, joggade lätt åt det andra. 10  gånger.
Det var jobbigt som tusan men mest för flåset, JUST DÅ.
Igår kväll .......fi farao! Jag hade sån träninsgvärk i låren, både på framsidan och baksidan.
Jag fick typ be mina Zumbadamer om ursäkt för att jag såg ut som ett staplande kylskåp. 😂 
Men det känns bra på ett sätt för då vet jag att musklerna i alla fall jobbade.

Min Zumbalokal

Det känns så tomt när alla gått. 
Först är det folk och full fart. Och på bara några minuter så är det öde....

Idag är jag hemma för studier. 
Går en handledarutbildning för Lärandematriser 
Har en drös med litteratur att läsa, se en föreläsning, skapa Lärandemastriser och förbereda en uppgift till nästa kurstillfälle. Jag kommer definitivt ha jobb idag. 
Men jag hoppas att jag ska kunna få till lite friskvård mitt i alltihop.
Det blir ingen miltur, som var planen. Det klarar inte mina såriga lår av, men en 5 kilometare kanske jag klarar av.

Ha det finfint!

Inga kommentarer: