måndag 18 november 2019

Den gråaste helgen någonsin

 En sån sjukt galet grå helg det har varit vädermässigt! Slutade tidigt i fredags och tänkte pigga upp mig med en promenad. Men jag kände mig helt omotiverad till det. Höll mig istället inomhus och pysslade med lite bakning. När det sedan hade blivit riktigt mörkt tog jag med mig Mattias på en tur. Det kändes nästan bättre med mörker än det där gråa och deppiga.

Helgen gick sedan i idrottens tecken. 
Tog mig en miltur på lördagen. Det var grått och ruggigt även då, men perfekt temperatur för att springa i. Det blev trots allt en riktigt skön tur.

Hem efter det och svidade om, slappa i soffan en stund och sen iväg på Brynäsmatch.

Det var en av de mest spännande matcher jag varit på. Riktigt bra var den. 
Och våran Molly, som annars tittat på film under matcherna vi varit på, såg HELA matchen och kunde tänka sig att åka på flera. Hon lär sig hon också.


I går blev det basket hela dagen. 
Amanda hade match i Ockelbo.

Det var en sjukt spännande match där det var en jämn första period, de blev typ utklassade i andra men tog igen med råge i tredje och fjärde. Till slut blev det förlust med 46-40. Hade de inte haft den där dippen i andra perioden hade de garanterat vunnit.
Nu blev det förlust men jag tyckte ändå att det kändes som vinst eftersom de kom ikapp så pass bra.

När vi kom hem var planen en liten lätt joggingtur men jag var helt slut. Att vara publik i spännande matcher tar krafterna. Magmusklerna får i alla fall jobba med tanke på hur pass mycket man ropar och hejar.

Nu är det dags för en ny vecka. 
Motionsplanen ser ut på detta vis:
Måndag: powerwalk
Tisdag: löpning i Tärnsjö elljusspår, 5 km
Onsdag: Zumba
Torsdag: gym eller löpning 10 km
Fredag: powerwalk eller löpning (det beror på hur torsdagen blir)
Lördag/söndag: vila en dag (eller pw), 5-10 km en dag

Jag hoppas det håller. Att jag håller mig frisk. Jag har varit oroveckande frisk i höst. Så nu är jag rädd att det ska slå till.


Ha´re gott!

Inga kommentarer: