onsdag 6 november 2019

Mörkerspring

Nu är det nya tider kan man säga. Mörka tider.
Det är en utmaning att ta sig ut.
Första "mörkerspringet" gjorde jag i ett elljusspår i Östervåla. Det låter kanske töntigt men det var ganska mysigt. De har ett lagom kuperat och "mjukt" elljusspår.


Sen har jag fått till några fler kvällsturer och det låter ju knasigt men det är lite mysigt. 
Inhandlade ett par tjockare tights så att det inte ska finnas några möjligheter att komma undan pga kläder som är för tunna.

I helgen fick jag till, hör och häpna, två pass.
 Ett på 8,5 km och ett på 4 km. 
Det längre var i dagsljus och sist jag sprang den sträckan var i somras när det var 30 grader varmt. Då var det vidrigt. I helgen kändes det bättre. Bara några enstaka plusgrader men däremot en del "vildsvinsbök".  Det känns inte lika kul.

I går..... då gick det däremot käpprätt åt he¤#&te! Kroppen var såååååå seg. Efter 2 km gav jag upp och gick. Vet inte vad det beror på men kanske tyckte kroppen att den behövde vila efter att ha sprungit två dagar i rad i helgen.

Idag är det i alla fall Zumba och då får jag ju en annan form av konditionsträning.  




Inga kommentarer: