måndag 25 november 2019

Ett straff?

Måndag och jag är hemma med sjukt barn. Ett barn som aldrig har huvudvärk vaknade i morse upp med just huvudvärk. En Ipren och en stunds väntan resulterade inte i önskat resultat så vi blev hemma. Vågade inte lämna henne själv med tanke på att det liksom var en "nyhet" för henne. 

Dagen har masat sig fram i ett gemakligt tempo. Tog mig en löprunda mitt på dagen. Det var VIDRIGT! Helgen bjöd på alldeles för många utsvävningar och idag straffar det sig. Orkeslös, ont i magen, ont i huden och dagens 6 km tog väääääldigt lång tid.

Grått och trist och tråkigt var det dessutom.

Helgen var bra mycket trevligare.
Mattias och jag tog en liten weekend i Stockholm.

 Där var det jul kan jag lova. 

Vi gick förbi ett skyltfönster som gav den där riktiga julkänslan.
Gammeldags, härliga färger och julmusik som spelades.




Julmarknad i Gamla stan....

.....och juligt på NK.

Jag fick ihop många tusen steg under lördagen men också en ond hålfot. Det har jag aldrig varit med om förr. När jag i dag var ute och sprang fick jag ont i benhinnorna på samma ben. Som tur var gick det över efter ett par kilometer. Blev lite orolig att det var nån ny krämpa som var på intåg. Har hört att inflammerade benhinnor kan vara besvärliga att få bukt på,

Innan vi åkte hemåt åkte vi till Södermalm och tittade på Amanda och hennes lag när de spelade match. Hon åkte med laget ner på morgonen, 
efter att ha haft omsorg av mormor och morfar under helgen.
Matchen vi såg vann de, men förlorade tyvärr den andra. 
Men de är bäst i alla fall tycker jag.😍

Vi avslutade helgen på allra bästa sätt. Och det var att hälsa på kompisar som fått en alldeles färsk bebis. Det var sååååå mysigt. Så liten men ändå alla delar på plats. 💓

Nu hoppas jag på snabb återhämtning för huvudvärksbarnet så ordningen snart är återställd.

Ha det!

Inga kommentarer: