tisdag 10 januari 2017

Nu är vi i gång

Japp, första dagen gjord och det känns ok.
Vi började med studiedag och jag hade förhoppningar om att hinna göra så mycket. Jag hade lite fel där. Hann i princip ingenting......

Det som är mest skönt med att lovet är slut är rutinerna. De är kanonviktiga för att jag ska kunna hålla mig till bra mat och motion.
När  varje dag blir till en fest under ledigheten blir det svårare.......

Hann med att motionera mig lite igår också. Det blev en repetition av vårens Zumbalåtar.
Det ska bli skönt att komma igång med Zumban igen. I morgon är det dags!
Jag vet att Zumban brukar sporra mig till att vilja träna mer.
Det ger mer energi på något vis. Efter varje pass blir jag sugen på att åka raka vägen till gymmet. Så det brukar automatiskt bli så att jag bestämmer mig för ett gymbesök dagen efter.

Jag väntar med spänning på om jag ska bli godkänd på min första Bodypumpvideo. Två låtar som skickats in. Jag är dock lite halv säker på att jag inte blir godkänd. Men det är bara att nöta på. Utfall och squats (som tränas i den ena låten) är inte riktigt min starkaste sida.

Nu ska jag försöka få i gång tjejerna. Det är första dagen för dem.
De är väldigt taggade ena stunden medan de i nästa stund vill fortsätta ha jullov.

Ha en bra tisdag!


Kram!


 

Inga kommentarer: