söndag 8 januari 2017

Gott Nytt År!

Halli hallååååå!

Men dra på trissor! Nu har bloggen varit inaktiv gaaaaaanska länge. Över en månad!

Ser att det varit en en hel del besökare här ändå trots inaktivitet. Är lite sugen att börja skriva igen.
Min hälsa behöver lite omsorg just nu kan man säga.....
Jag har inte gått "bananas" allt för mycket. Trillade dit på julafton och nyårsafton.  Men sen har det inte varit sötsaker. Dock LCHF-saker som egentligen borde undvikas..... Så magen är lite stinn och kläderna sitter typ inte som de ska.

Jag har rört på mig en hel del det här lovet. Nytt Zumbapass har nötts in och Bodypumplåtar.
Annars har jag tillbringat många av mina jullovskvällar på detta vis:
I soffan med katt på mage.......

Jag har betat av nästan alla avsnitt av Downton Abbey. 
Nu är det bara 6 avsnitt kvar och jag börjar bli lite rädd för livet efter DT :-D
Skämt å sidor! Jag fullkomligt älskar allt med den serien och förstår inte hur jag kunde missa den när den gick på TV.
Älskar miljön, människorna, kläderna. ALLT!  


Annars var den stora höjdpunkten för barnen självklart julafton. 
De var mycket nöjda med dagen kan man säga.


Tomten kom så klart! 

December och början av jullovet präglades av oro då en släkting blev inlagd på sjukhus mycket sjuk. Denne fick dödsdomen och skulle antagligen inte överleva julen. Nu är samma person hemma....... Väldigt glädjande men mycket förvånande. 

Jullovet har också varit en lång väntan på snö. Det tog lång tid innan den kom men tillslut så föll den!

I morgon drar jobb i gång. Barnen har ledigt en dag till.
Det är bara att gå till attack!

Hej vardag!


1 kommentar:

Cornelia sa...

Hej hej vardag och hej hej Lisa, jag har tittat in ibland ändå och kollat läget. Lycka till med omsorgen om hälsan. kul om du börjar skriva lite igen. Kram Cornelia