onsdag 25 maj 2016

Träningsrutiner och kost

Sedan en tid tillbaka har jag fått styr på mina träningsrutiner. Jag hoppas i alla fall det..... :-)
Började ju gymma 1 mars då kortet började gälla. Parallellt med Zumban gick jag dit 2-3 gånger i veckan.
När Zumbasäsongen var över sista april la jag om strategi. Det fick bli en tredagars-rull. 
Dag 1 - gå/jogg (följer ett schema, med tiden ska det bara bli jogg) 
Dag 2 - gym 
Dag 3 vila (som kan vara "aktiv vila" som till ex. promenad)

Jag behöver ha en tydlig plan att hålla mig till för att få rutin på det här med träning. Och än så länge känns det som att det är hållbart.
Började i liten skala och bygger på.

Blir sååååå mycket gladare av att få träna.

Nu gäller det bara att jag håller mig frisk och inte tappar motivationen.

Maten funkar så bra för tillfället. Inga sockerdippar på ett bra tag. Annars har sockersugsperioderna avlöst varandra med jämna mellanrum mest hela tiden.
Nu har jag klarat mig en hel månad. (peppar,peppar.....)

Jag hoppas rutinerna kan hålla i sig under sommarledigheten så att det inte blir katasch! 

Kram!


Inga kommentarer: