torsdag 19 maj 2016

Giv mig sommar!

Motivationen är låg men jag gör så gott jag kan. Lite extra i vardagen så kan det gå hela vägen fram till sommarlovet........
Idag tar jag med mina ettor till förskolan så de får läsa upp sina berättelser för barnen där. Eleverna är taggade. Jag är orolig för att det ska bli kaos ;-)
Fast det kommer det inte bli. Mina ettor är de bästa i världen.
De var till och med i tidningen för några veckor sedan med samma berättelser. De har nämligen berättelserna uppsatta på biblioteket så att besökare där kan läsa dem.



Jag ska försöka njuta av mina gosiga ettor tiden som är kvar.
Efter gårdagens planering för organisation så vet jag att jag inte kommer få ha så liten och lagom grupp till hösten. Flera elever och större utmaningar. Roligt på ett sätt, jobbigt på ett annat. Men det blir säkert bra.

Rektor skickade igår över blanketter där vi måste fundera på Mollsan också. Hur vi ska göra till hösten. Gå med sina jämngamla eller de som är ett år äldre? Det går jättebra med henne tillsammans med de äldre nu. Men jag känner mig samtidigt lite orolig för att släppa iväg henne....... Vi får se. Får prata med mina andra kollegor som har henne hur de tycker.

Annars rusar vardagen på. Idag hoppas jag att hela familjen kan äta middag tillsammans. Inte en enda gång den här veckan har vi varit samlade hela högen. Det är helt galet. Det är jobb, fotboll, orientering, lek och allt möjligt som roddas hit och dit. Men idag SKA vi få till det :-)

Jag gillar ju när det snurrar på men jag skulle vilja ha lite lugn och värme nu. Lite sommar skulle sitta fint. Jag tycker ju att det är ganska trevligt. Men från och med i morgon är det bara fyra veckor kvar!

Kramen på er!

Hoppas er motovation är lite högre.

Inga kommentarer: