tisdag 10 maj 2016

Tillbaka i verkligheten


Dra på trissor vilka härliga dagar jag har haft! Jag är som i ett lyckorus. Sååååå himla roligt!
Härliga människor och UNDERBAR ledare.

Jag började dock min ledighet med att bli övergiven av familjen. De drog ju som sagt till Dalarna redan på torsdagen. Trodde jag skulle bli rastlös men jag hann med både gräsklippning, blomstershopping med mor och far och deckarläsning i soffan. 

Fredagen startade tidigt eftersom tåget skulle gå från Vattholma halv 7. Var framme i Stockholm före 8 så istället för att ta tunnelbanan tog jag en promme till SATS där vi skulle vara. 
Det var soligt och varmt redan då.

Vi startade upp med ett Zumbapass, lite teori och sen gick vi igenom Merenguen. Eftermiddagen blev Salsaeftermiddag.
När dagen var slut gick jag till hotellet och duschade. Efter det blev det lite shopping och mat på stan. Planen var att gå på en konsert med Martin Stenmark klockan 20 men den här tanten var så sjukt trött så hon gick tillbaka till hotellet och la sig i sängen......

Dag två fortsatte med Cumbia och Reggaeton, fotografering och avslut.  


Det är svårt att förklara känslan under och efter såna här dagar. Det är så fantastiskt att få göra det man brinner för tillsammans med andra som har exakt samma intresse. Alla är taggade till tusen och ger järnet. Stämningen är på TOPP och det är sån glädje i lokalen så man nästan kan ta på den. Det är nästan så man blir religiös.
Steve Boedt som höll i alltihopa är ett sånt enormt energiknippe och en inspiratör som är svår att hitta någon annanstans. Han bjuder på sig själv på alla sätt och vis.
Han hade också en "friend" med sig som körde några salsalåtar med oss. Hans "friend" visade sig sedan vara hans boyfriend ;0)
De åker runt och utbildar folk. Jag är så avis. Jag vill att Zumban ska ta större plats i mitt liv.

Men nu har jag i alla fall fått tillbaka min licens och det känns bra!
Höstens pass kommer blir såååååå roliga!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen.
Sooooom jag har längtat till de här dagarna, och nu är det över! Känns nästan lite tomt. Jag vill ju ha flera såna här dagar.
Det finns en till kurs som han rekommenderade. En som lär ut tecken, att vara ute i tid med att visa åt vilket håll man ska leda gruppen under passen. Jag ska nog höra med om de vill bekosta den också ;-)

Nej, nu ska fortsätta med alla bestyr.
I kväll ska Amanda och Wilma på orienteringskurs. Jag och Ucka har lovat kursledaren att ta hand om hennes hundar om hon tar våra barn ;-) En bra deal!

Ha det gött i solen!

Kram




Inga kommentarer: