torsdag 5 november 2015

Torsdag 5 november

Det känns verkligen konstigt att skriva NOVEMBER.
Jag tycker att vi bara är i uppstarten i skolan än men jag måste nog tänka om..... Och när jag tänker på det får jag nästan panik. 1 ½ månad och sen är det jullov!

Jag har fått några ändringar i mitt schema för att jobba som "läscoach". Jag äääälskar "titeln". ;0)
Det innebär att jag kommer jobba med elever som är i behov av stöd med läsinlärningen, få lite extra gnuggning. Ett resultat av kursen som jag gick.
Jag är jätteglad för det och jag hoppas verkligen på samma resultat som kursläraren sa att eleverna skulle få......

Det kändes ganska ok att komma tillbaka efter lite ledighet förra veckan.
Vi var på shopping och spa i Högbo med Pia och Felicia på torsdagen och hade svärsönerna på besök på fredagen ;0)
 
Det var så jädrans mysigt på spa! 

Alla tre tjejerna tog fotbehandling och fick sitta tillsammans i sköna stolar i ett rum med levande ljus som enda belysning, doftljus, varma handdukar och lugn musik. Det kändes orättvis att vi vuxna inte fick vara med ;0)
Före behandlingen fick de leva rövare i poolen. Mammorna badade, bastade och slappade......
Jag måste dit och få lite omsorg snart! 
Vet att jag tänkta samma sak förra året när vi var där......

Lördagen gick i skjutsandet och Halloweenets tecken. Mattias var på fisketävling. Molly på kalas, Amanda hos Felicia, på eftermiddagen/kvällen var de hos oss och spökade på by.
På kvällningen kom fiskefolket hem till oss och man kan inte direkt säga att Mattias var i fin form......

Söndagen tillbringades i ridhuset. Molly var på rid- och pyssel dag. Så nu måste vi väl köpa häst..... ;0)


Mollys lurviga schettis som bet mig i fingret......
Det var en kanonbra dag. De hade ordnat så bra.

Sen var liksom ledigheten slut....
Tillbaka till verkligheten. Och nu är vi inne på fjärde dagen verklighet ;0)

Kram!




Inga kommentarer: