onsdag 11 november 2015

Det kan gå så hastigt

Jag har hamnat i en period då katastroftankar förföljer mig.
Ringer det tror jag att något allvarligt har hänt
Kommer någon senare än utsatt tid tror jag att något allvarligt har hänt.
Om någon nära ska åka iväg någonstans tror jag att något allvarligt ska hända......
Det är inte kul.
Och idag fick jag besked om att jobbiga saker verkligen händer.
En gammal klasskompis mamma gick hastigt bort......
Kan knappt föreställa mig den ofattbara smärtan i att förlora någon av sina föräldrar, eller sitt barn.....


Man vet aldrig när det ofattbara händer och det är väl tur. Men när man oroar sig INNAN det ofattbara hänt så blir det jobbigt.
Jag vet att jag skrivit det förr men jag gör det igen - Jag MÅSTE lära mig att njuta av det jag har. Leva i nuet. Uppskatta det och dem jag har.
Men periodvis är det svårt. Måste jobba på det.

Kram på er och ta hand om varandra.


Inga kommentarer: