torsdag 26 november 2015

Torsdag 26 november

Har petat i mig frukost hela den här veckan. Äggröra. Hungern kommer tidigare på dagen men jag har istället märkt att mitt "ätsug" på kvällarna uteblivit.  De senaste veckorna har jag varit så sugen på nått att äta typ vid sju-halv åtta.
Så har det inte varit de senaste dagarna.

Det har varit några veckor nu med mycket götta på helgerna och det har verkligen spårat ur. Har inte heller känt mig motiverad i veckorna men har ändå skött kosten då. På kvällarna har jag ätit ett par frökex. Alldeles onödigt, men gott ;0)

I helgen ska vi till Örebro och roa oss så jag gissar att det kan trilla ner ett antal kolhydrater som inte bör vara där. Men jag överlever det också ;0)

När jag backar i tiden så inser jag att jag faktiskt hållit den här vikten i 5 år.
Och ändå känns det som att varje dag är en kamp mot vikten. Är livrädd för att gå upp igen och må skit.
5 år någorlunda viktstabil betyder också att jag i 5 år har kämpat med de där sista 5 kilona.
Kanske lika bra att ge upp.......

16 arbetsdagar kvar till jullovet!
Min kollega startar alltid dagen med att tala om hur många dagar det är kvar! Idag ska jag hinna före ;0)
För mig är et fortfarande "början av terminen"..... Kan inte fatta.

I år är jag väldigt sen med inköp av julklappar. Tre till Molly och en till Amanda.
Amanda är ganska enkel i år. Hon vill ha pengar så att hon kan köpa en ny mobil.
Stakar och stjärnor åkte upp i går. Blir borta hela dagen idag och i morgon när jag slutat vill jag inte hålla på med sånt. Molly ska ha en kompis med sig hem så jag tänkte vi skulle baka lite pepparkakor.

Nu ska jag få damerna ur sina sängar. En är på bra humör, en är....... på ett mindre bra humör.

Ha det gött hörr´ni!

Kram!

Inga kommentarer: