måndag 23 november 2015

Ge mig lite ledigt!

Jag orkar INTE gå upp på mornarna!
Jag gör det men varenda cell i kroppen skriker åt mig att lägga mig igen. Tröttheten håller på att äta upp mig.
3 veckor och 3 dagar kvar. Sedan blir det 3 veckors ledighet.
Jag ser redan nu hur jag ligger där i soffan och njuter.

Ska förresten hämta hem en ny soffa idag. Eller, bättre begagnad.
Vägrar lägga 10 000 spänn på en soffa som kommer slaffsas ner av min familj. Det får bli när de har växt upp och lärt sig äta frukost vid köksbordet ;-)


Det är den här som ska få flytta hem till oss.

Fick hjärnsläpp i helgen när jag skulle dammsuga. Vi  har så galet opraktisk möblering och jag har tjatat om det där i flera år. Motargumentet har varit eldragningen, men jag köper inte det längre.

Provade att möblera om med befintliga två 3-sitssoffor. Blev bara skit. Så jag började botanisera efter ny soffa istället. 
Hittade den här på Blocket. Flera hade ringt så det vara bara att slå till osedd...... Kan vara dumt men då får jag väl sälja den vidare......
Det kommer bli så bra, tror jag i alla fall.
Ska liksom vända på vardagsrummet. Det kommer bli mycket luftigare än vad det är nu.
En ny tv-möbel ska också inhandlas. Vi tar nog en tripp till IKEA idag också.

Förutom soffsnokande har helgen bjudit på kompisövernattningar för barnen så vi passade på att gå på bio (Ha en underbar jävla jul), julmarknd, shopping och mycket slappande.
Vi hade tänkt åka till Oxberg men eftersom det var si och så med snö som eventuellt skulle komma så hade  damerna bestämt med kompisar istället innan vi hann ta något beslut. Så man kan säga att deras beslut bestämde vårat beslut. Fick lite gjort där hemma istället.
Vi åker till Örebro kommande helg så det var skönt att vara hemma och pyssla lite.

Ha´re bra!

  

Inga kommentarer: