onsdag 28 oktober 2015

Onsdag

Det är onsdag och höstlovsvecka. Själv måste jag jobba. Gör visserligen sista dagen idag och sedan är jag ledig veckan ut.
Hade tänkt plocka ut alla mina övertidstimmar idag och vara ledig men det gick inte. Uppdrag från skolchefen som vi skulle jobba med gemensamt. För att få till det med all personal i a-laget var 12,30-14 den enda tiden som gick......
Men jag tar sovmorgon och slutar 14,30 istället. Då har jag minskat liiiite på övertidskontot.

Barnen har varit ute på galej lite här och där i veckan; Valbo, mormor/morfar, kompisar mm. Det går ingen nöd på dem men jag får lite dåligt samvete över att inte kunna vara ledig med dem på lovet.
Idag ska Molly vara på fritids medans Amanda ska vara med en kompis och ha backup med mormor/morfar.

Har försökt få lite semester/helgfeeling trots att det är jobbvecka. Har inte haft bråttom i säng på kvällarna, tagit ett glas vin med en vän, trots att det var måndag, harkel ;0) och gosat omkring i mysbyxor.
Igår var vi på kalajs och det var då tur att vi tog sovmorgon. Annars hade Molly aldrig orkat gå upp idag. Amanda sover framme...... Hon har inte sovit hemma sedan lördag natt.....

Träningen har gått åt fanders eftersom jag varit förkyld. MEN jag har gjort en upptäckt.
Under förkylningsdagarna har jag inte behövt tänka på träning och kosten har jag inte heller lagt någon tankemöda på. Har ätit som jag alltid gjort. Kroppen är sig lik.
Jag trodde jag skulle börja slarva med kosten när träningen uteblev och att jag skulle svälla upp, men icke. Tack och lov.
Jag tror att jag lägger alldeles för mycket tankekraft på att tänka VAD jag ska äta och VAD/NÄR jag ska träna. När jag väl har tränat så är jag redan på nästa träningspass i huvudet och det blir banne mig en stress. Ska försöka behålla det här avslappnade tankesättet.
Men det är inte så lätt när man varit överviktig hela sitt liv och nu är livrädd för att trilla dit igen.....


Kram!

Inga kommentarer: