söndag 18 oktober 2015

Söndag!

Och där tog helgen slut......
Vips sa det!

Det var länge sedan jag kände mig så nöjd med en vecka.
Tror att jag på allvar har kommit igång med träningen.
Jag har ett träningsschema sitter på kylskåpet. Där har jag fasta träningspass inskrivna för 8 veckor. Tillkommer det något är det en bonus.

Veckan har sett ut så här:
Måndag hade jag vila.
Tisdag intervaller.
Onsdag Zumba.
Torsdag och fredag vila.
Lördag intervaller.
Söndag långpromme.

Det känns himla bra med tanke på att jag har varit så gaaaalet lat det senaste halvåret.
Kommande vecka har jag två intervallpass+Zumba inplanerad. Bonus om det blir något mer.

Vädret den här helgen har varit ljuvligt. 
När alla petat i sig frukosten i lördags satte jag mig till och med ute på altantrappan en stund och drack de sista dropparna kaffe.

Kokos gjorde mig sällskap.

Under lördagen betade vi av tre kalas.
Amanda på 9-årskalas mellan 10-12. När jag skulle hämta ville hon vara kvar och leka så jag fick åka hem utan  barn.
Molly på 7-årskalas mellan 13-15.
Allihopa på 62-årskalas mellan 18-??   Vet inte riktigt vad klockan var. Nej, jag var inte påverkad så det var därför jag inte minns. Jag var chaufför.

Idag, söndag, gjorde vi en liten bilutflykt. Vi började med Avesta för lunchfika. "Råkade" köpa en fleecejacka på Haglöfsbutiken ;0) 
Sen åkte vi vidare till Norberg. Skulle kika på ruinerna av Elsa Anderssons café men de var redan rivna.
Efter det for vi vidare till Engelsbergs bruk och tog en liten promenad. Det är så fint där. Glömde dock att fota,.                                   
Det här var det enda jag tog....

Skulle gärna vilja gå en guidad visning i alla byggnader. Får bli en annan gång.

Åkte igenom samhället Engelsberg och kikade på alla maffiga hus.
På väg mot middagsmaten i Sala åkte vi förbi skogsmarkerna där den nerbrunna skogen stod innan branden förra sommaren. Kusligt!
Sen hamnade vi i Sala och utfodring. Då var vi rejält hungriga!
Efter det åkte vi hem!
Trevlig tur. 
Sura barn i början men det lättade upp på slutet ;0)
De är inte lika roade av bilutflykter som vi är.

Nu laddar jag om för en ny arbetsvecka.
Det blir tre dagar jobb på skolan. På torsdag ska jag till Stockholm på utbildning. Jag ser fram emot det JÄTTEMYCKET!
Jag ska se det som en semesterdag. Njuta av lugnet på tåget ner. Njuta av att få lära mig nya saker och försöka tänka att det är kul att Calle kostar på mig denna utbildning. 
Den här gången är det inte salsa ;0) Nej, nu är det läsinlärning som står på schemat.
Ska boka ett lite senare tåg hem så jag hinner ta några kliv i affärer innan jag åker hem. Dumt vore väl annars!
På fredag har vi halloweendag på skolan så då blir det bara tokgrejer ;0)

Nu ska jag runda av. Bron börjar snart. Heligt på söndagar.

God natt! 


Inga kommentarer: