måndag 26 oktober 2015

Förkylning, kurs och helg

Tyckte det var nyss jag var in här och skrev men det var visst tisdag..... Snart en hel vecka sedan!

En  förkylning har smält till. Det började ju i tisdags med lite halskli som försvann under dagen. Samma sak onsdag och torsdag morgon. Skillnaden var att när jag satt på kursen nere i Stockholm så drog nysningar i gång och varenda håla i ansiktet fylldes med snor. Så sista timmarna på kursen var inte roliga.....

Men kursen var bra! Så jädrans bra! Blev så sugen att börja jobba med detta så jag blev sömnlös på natten. 
Låg och vred och vände på mig schema i mitt huvud för att kunna frigöra tid. Så jag hoppas verkligen att det går att lösa så att jag inte måste vänta till nästa läsår när nya scheman läggs.

Helgen har sedan gått i förkylningens tecken. Var så korkad att jag följde med Mattias på turné till olika skoterfirmor på lördagen. Det var inte bra. Låg som ett slakt i soffan hela kvällen sen. 
Amanda var med oss, Molly lekte med Elsa. När vi kom hem följde Elsa med hit en sväng och Wilma kom till Amanda för övernattning.... Det var full fart kan jag lova.

Nu är det höstlov men vi jobbar tre dagar. Högskolan i Gävle idag, jobb på skolan tisdag-onsdag. 
Har 8 timmar övertid jag måste hinna ta ut någon gång och onsdag skulle passa med tanke på att det är eget arbete då. Men de där "eget arbete-dagarna" är värda så sjukt mycket. Det är då man hinner jobba undan sånt som annars släpar efter....... Vi får se.
Hade även behövt vara hemma och kurera mig idag men föreläsningen på högskolan känns viktig..... 

Kram på er!

Inga kommentarer: