tisdag 20 oktober 2015

Halsen svider

I morse vaknade jag med halsont!
Det går inte! Jag har inte tid med sånt!
Försöker mota det halsonda med en len ägglatte. Då försvinner det nog.

Jag som har gått runt och skrytit om att jag inte kommer bli förkyld den här hösten......
Jag håller tummarna för att det ska vända.

Det är så typiskt. Efter 3-4 veckor med träning kommer motgången. Så är det alltid. Om jag springer fort som f#n idag kanske jag springer ifrån sjukan.

Startade upp veckan med en promme igår. Tjejerna var på fotbollsträning och igår orkade jag inte vara en engagerad förälder och titta på träningen.
Eller, sanningen är att jag orkade inte vara i "tjänst" även på kvällen.
Hur jag än gör så är det skolfrågor som dyker upp från föräldrar när jag är på aktiviteter med mina barn.  Det är lite tröttsamt.
Ibland blir det som igår, jag undviker att vara med...... Men då är det mina egna barn som får "lida". Det kan ju vara kul att ha sina föräldrar med i publiken, i alla fall om man är 6 år ;0)

I  kväll är det löpning i spåret med en drös damer. Där är det tack och lov inga föräldrar med så jag behöver diskutera nått ;0)

Ha en bra tisdag!

Kram

Inga kommentarer: