tisdag 13 augusti 2013

Nutella, jordnötssmör och mugcake

Denna afton har vigts åt färgskrapning och nötgegga.
Gjorde ett ryck först med att skrapa färgen på framsidan av huset. Orkade en halvtimma! Sen var jag öm och kraftlös i händerna. Saken är den att vi även skrapade i går jag, hade "hand/arm-ont) kvar sedan dess.... Så idag blev det kortpass.
Ja jag vet, jag är klen och det står jag för =0)

I stället blev jag sugen på att grejsa i köket. Där krävs inte samma muskelstyrka.
Gjorde nutella efter det här receptet och jordnötssmör efter detta . Mumma kardemumma!!!!!!
Snodde ihop två mugcakes där jag fyllde en med nutella och den andra med jordnötssmör..... Ska snart inmundigas.

Idag åt jag en galet god lunch måste jag också tillägga. Vi var till Lundgrens och åt. Tog en räkmacka. Ångrar mig inte en sekund! Massor av räkor, ägg och majonnäs. Självklart var det en brödbit också men den lämnade jag.
Den var verkligen ljuvlig och sådan ska jag köpa måååånga gånger =0)

Nu ska jag slå omkull mig i soffan. Bara två arbetsdagar kvar, sedan är det helg! Det går ju bra det här ;0)

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: