torsdag 29 augusti 2013

Fullt ös!

Man kan säga att det går i ett sprutt nu.
Den här veckan har kusin Cecilia bott hos oss. Hon har varit på introduktion tre dagar på sitt nya jobb här i Gysinge. Nästa helg flyttar hon ner på riktigt.
Helt sjukt att hon har fått jobb här..... i lilla Gysinge av alla ställen. Hon gör en flytt på 70 mil..... Glad är jag! Då går det att träffas lite oftare än en gång om året ;0)

Helgen var fyllde med diverse nöjen och umgänge med kompisar och uppvaktning av pappa som fyllde år.
I måndags var vi ut med båten och visade Cecilia hennes nya arbetsområde.
Tisdagen tillbringades hos släkten i Fors där vi blev bjudna på kvällsmat
I går åkte vi till 2Friends i Lingbo och shoppade lite. Kvällen avslutade med ett glas rött och goda ostar. Snacka om vardagslyx! Sista kvällen för Cecilia så då gosade vi till lite extra ;0)
I dag blir det tandläkarbesök för Molly, Amanda ska ta hål i öronen, städning och gräsklippning.
I morgon kalas för Mattias som fyller år.
På lördag kräftskiva.
På söndag....... ja, då ska jag väl ligga i sängen och tryna innan det är dags för en ny arbetsvecka.

Min träning har verkligen kommit i skymundan och jag tappade helt rutinen med att springa var tredje dag. Men det kanske kan bli ordning på det nästa vecka.

Vägningen har inte heller varit prio och jag tror banne mig att jag ska ge tusan i att väga mig varje vecka. En gång i månaden får det bli. Jag känner på kroppen när det går upp eller ner så jag tror att jag tänker gå efter den känslan.
Äta "lågkolhydratigt", halvfasta måndag+torsdag (eller andra dagar om det inte passar någon vecka) 8:16 övriga vardagar, på helgerna äter jag frukost med familjen.
Trivs med att hoppa över frukosten och måndagens fasta fram till kvällsmaten (som blev vid ett mysigt vindskydd kl. 18,30) gick kanonbra. Kan inte minnas att jag var hungrig på hela dagen!

Nog med skrivande, nu måste vi iväg.

Ha en bra torsdag! I morgon börjar helgen!

Kram!

Inga kommentarer: