tisdag 20 augusti 2013

Cykelvasan

Då är Mattias debut i Cykelvasan avklarad. 
SOM han har förberett sig! Cyklat som en galning kan man säga och tog sig runt UTAN att efteråt ha ont i rumpan eller träningsvärk. Hans konstaterande är: -"Jag tog i för lite".......

Under natten till torsdagen trodde jag inte vi skulle komma iväg. Någon slags magsjuka slog till och gav mig klippkort på toa...... Blev självklart hemma på torsdagen och försökte kurera mig. Velade hit och dit - åka, inte åka, åka, inte åka..... För min del så var det ju liksom över där på torsdag kväll men tänk om jag smittat någon annan.
Vi åkte till slut. Bilen var ju packad sedan onsdag kväll så det var bara att sätta sig i och åka när Mattias slutat jobba.
Raka vägen till Mora för att hämta ut nummerlappen. Sen var dagen slut :-)

Vaknade sedan på fredag till gråmulet väder så vi hade mys vid brasan på förmiddagen, läste och löste korsord.

I 13-tiden var det dags att sätta sig i backen. Halvvasan passerade stugan och vi packade fika och satte oss. Damerna laddade med paraply men tack och lov klarade vi oss från regnet.

Det var inte helt lätt att ta sig över vägen för att gå till sjön. Molly stod där runt 5 minuter och väntade på att kunna springa över.

På lördagen var det Mattias tur. 
Jag skjutsade honom till Sälen på morgonen och stannade tills han skulle in i startfållan. Det var häftigt att vara där. Så mycket folk och cyklar i mängder!
En laddad Mattias!

Åkte sedan tillbaka till stugan. Fick gå sista biten eftersom vägen var avstängd.
Strålade solsken och högsommarvärme!

Amanda gjorde en skylt.

Mattias stannade till hos oss och åt en kexchoklad.

Hämtade sedan Mattias i Mora. Eftersom det var trafikkaos så hann vi tyvärr inte fram och såg målgången. Det kändes lite tråkigt. Hade gärna sett det. 

På kvällen hade vi kräftkalas! Gött gött! Molly sörplade för fullt.
Förra året var kräftstjärtarna favorit, i år var det klorna.

Mys med faster under filten!

På kvällen var det vackert månsken över Oxbergssjön.

Söndagen bestod av ihoppackning och hemfärd. Lite vemodigt att sommarbesöken i Oxberg är över för i år. En sväng till kommer vi nog göra men det blir i höst när det är Rättviksmarknad. 

Inga kommentarer: