tisdag 13 augusti 2013

Dag två....

Tisdag och första jobbdagen avverkades i går.
Det gick alldeles strålande! Kändes lite vemodigt att åka hemifrån när jag tänkte på allt mysigt vi gjort i sommar. Det är liksom långt kvar till nästa långledighet.
Mest betungande är att att inte själv få styra över min tid. Att inte få sova så länge jag vill på mornarna. Att inte få ta dagen som den kommer........

Amanda och Molly börjar inte förrän på måndag så den här veckan har vi (läs jag) trixat med folk omkring oss som de kan vara hos.
I går och idag är de hos mamma och pappa. Skjutsade dit dem redan i söndags och får inte hem dem förrän idag.
I morgon ska de vara med Amelie.
Torsdagen ska de inleda hos pappa. På eftermiddagen ska han bort så då åker de till Mia, Jocke och Olle. Sen avslutar de hos mamma när hon slutat jobba eftersom Mia och Jocke skulle bort.
Är innerligt tacksam att vi har människor omkring oss som kan rycka in när vi ska krångla =0)

I går blev det en 5:2-fasta......
Hade först planerat att testa det, på morgonen ångade jag mig. Tänkte att jag skulle köra på med 8/16-fastan i stället. När jag sen skulle äta lunch var jag inte hungrig för fem öre. Funderade över om jag skulle hoppa över lunchen och så blev det.
När middagen sen skulle ätas var jag inte heller hungrig men då åt jag så klart. En smarrig ostomelett blev det!
Trodde att magen skulle skrika efter mat nu på morgonen men det gjorde den inte. Blev en liten "grevépaj" och kaffe till frukost.

Gjorde små ostpajer utan botten i går kväll.
Skulle göra en västerbottenpaj till idag. Men klockan tickade på så jag orkade inte göra någon botten när klockan var 20,30.....
Ingen västerbottenost hade jag heller. Det fick bli grevéost i stället. Gjorde små portionspajer med enbart fyllning, i muffinsformar, istället. Det blev faktiskt gott och självklart var jag tvungen att smaka en sån till frukost idag ;0)

Nu ska jag tvaga munnen och bege mig mot jobbet.

Höres!

Inga kommentarer: