onsdag 21 augusti 2013

Allt är i rullning igen

Jag nu snurrar vardagen på igen. Amanda och Molly är glada över att få tillbringa dagarna med kompisar och lek. Mamman är faktiskt också glad över att vara tillbaka på jobbet.
Eleverna har börjat nu och det kommer bli ett bra läsår. Det är jag övertygad om.
Jag har en alldeles fantastiskt 2-3:a med underbara ungar!
Första veckan följer vi inte schema utan vi har andra aktiviteter för att få ihop gruppen och värma upp förskoleklassen lite. Nästa vecka blir det mer allvar!

Jobbar heltid nu! Det känns faktiskt bra. Fredagarna är lugna (hoppas jag) med en lektion idrott och en lektion svenska, lunch och sen slutar barnen 11. Det blir strålande. Då lägger jag mer tid de övriga dagarna så kan jag gå hem när barnen slutat.
Längtar lite efter den där fredagskänslan. Torsdagarna gav aldrig samma goa känsla av att det skulle bli helg. Det var otroligt skönt att vara ledig tre dagar men just nu känns det helt ok att jobba heltid eftersom jag fick chansen att ha hela min tjänst med de yngre barnen.

På fredag tänker jag ha min "efter sommaren vägning". Nervös som sjutton men det är bara att bita i det sura äpplet.
Är med i en liten utmaning som Åse ordnat via sin blogg och Instagram. Man ska tagga sig träning på #56kilothirtydays. Började i måndags. Har hunnit med ett träningspass. Ska försöka få till träning minst varannan dag tänkte jag. Det får i alla fall inte bli mer än två dagars vila. Behöver komma i gång innan hösten, annars kommer det bli en väldigt slapp höst.

Nu är det dags för tandborstning. Mornarna går förvånansvärt bra (peppar peppar). Damerna är trötta när de ska upp men är de väl uppe går det bra. Det är bara den där frukosten som ska i. Amanda hatar verkligen att äta frukost. Hon är inte redo för det så här tidigt. Frågan är hur mycket jag ska strida? Jag är ju inte heller så förtjust i frukost tidigt på mornarna så jag vet hur hon känner.....

Ha en bra onsdag (herregud, halva veckan har snart gått!)

Inga kommentarer: