måndag 9 juli 2012

Packar och steker bananpannkaka

Ja, det är vad jag sysslar med just nu. Barnen ville ha pannkakor, inte jag och Mattias. Pannkakor är inte så mycket till mat tycker jag men jag gjorde om ett "havrepannkaksrecept" så det blev bananpannkakor till mig istället. Skapligt goda. Mattias åt korv...... :-)
Packning är oxå en aktivitet som jag roar mig med. Har varit till Gävle, Valbo och Sandviken idag och då inhandlade vi en varsin weekendväska till tjejerna så nu är de väldigt taggade inför packningen.
I morgon drar vi söderut. Första stopp blir Bergs slussar (tror jag....) Mattias vill spana in Göta Kanal och slussarna:-) Vi ska bo en natt i Linköping och där finns en upplevelsestig i en skog som heter Vallaskogen. Den ska tydligen vara väldigt mysig för barn, kanske för oss vuxna oxå :-) Längs med stigen får man lära sig saker om djur och natur. Jag ska försöka få med min familj dit.
På onsdag drar vi ner mot Vimmerby och är där. Sen vidare till Kalmar där vi bor minst två nätter (det är vad vi har bokat iaf). Kalmar får bli utgångsposition till Ölandsbesöket.
Sen får vi se vad vi hittar på, antingen åker vi hemåt eller så åker vi någon annanstans. Vi får la si!

Jag hoppas i alla fall på bättre väder. Idag har det regnat konstant och jag är så förbaskat trött på det här vädret.

Ha det riktigt bra så hörs vi!


1 kommentar:

Anneli sa...

Åh, ni ska ju nästan till mina trakter! =)
Bergs slussar är riktigt fint. Fin badplats och det är mysigt att bara strosa runt o ta en glass.
Upplevelsestigen i Valla har jag inte hört talas om, men den kanske inte fanns när mina barn var små!
Hoppas det blir bättre väder än vad smhi utlovar!