söndag 8 juli 2012

Bröllop.....

I går var det då dags. Min arbetskamrat Anna-Karin skulle gifta sig med sin Jocke. Jag och Maria (Hellströmskan på bibblan här i Färnbo) fick äran att ansvara för picknicken som skulle vara i den lilla parken bakom slottet i Gävle.
Vigseln var ute i Bönan men den missade vi naturligtvis eftersom vi skulle göra i ordning inför brudparets och gästernas ankomst.
Vilken dag det blev! Inte en droppe regn, trots att det såg lite lurt ut ett tag, varmt och skönt. Det var jättemysigt där när gästerna la ut sina filtar eller satte upp strandstolar att sitta i. Maten hade vi dukat upp på ett långbord och det gick själva och tog där. Allt flöt på jättebra!
Det kritiska momentet var när vi skulle hämta tårtan.... Den hade de hyrt in på restaurang Terrassen och den skulle vi hämta. 4 våningar hög var den....... Översta tårtan låg tack och lov i kartong så när jag skulle bära ut den till bilen så höll jag den med händerna längst ner och tryckte hakan mot den överta plattan så att det blev stabilt. Men fy så nervös jag var. Tänk om jag hade snubblat med den!!!! Ve och fasa.
Brudparet drog sedan vidare för övernattning på ett slott. Det var ingen fest långt in på natten utan allt avslutades där runt halv 7 när brudparet åkte iväg.
Det var en alldeles lagom tillställning. Nästan så jag skulle kunna tänka mig att sno hela konceptet rakt av om jag någon gång ska gifta mig. Allt var så enkelt och lättsamt men självklart krävs det en massa planering. Anna-Karin och Jocke är otroligt samspelat och när man har träffat dem så har de varit helt lugna.
De två passar så himla bra ihop och de är så söta tillsammans. Ser jämt nykära ut och fnittrar nästan som två "nykäringar". Där är det kärlek för livet kan jag lova :-)

Har fått träffa Olle idag. Stor lycka för mig :-)
Han är så underbart söt! Det är alla bebisar men han är extra, extra söt ;-)
Hade tänkt att vi skulle försöka få till en tur till Dalbo och hälsa på idag eller i morgon men så kom de till Gysinge så då löste det sig bra ändå. Ville så gärna träffa honom innan vi drar på semester. Det var då tur att jag fick det så jag kunde tanka lite "Ollegos".

I torsdags satt vi upp poolen och i fredags fyllde vi den. Tjejerna var som galna och skulle bada när det var 5 cm vatten i den...... Vattnet är svinkallt, 16 grader mätte Mattias upp, så än få de nog vänta lite. Men de är bra sugna. De spatserar där runt poolen med håven och frågar 40 gånger per timme om det har blivit varmt i vattnet. Det har varit väldans varmt och kvalmigt idag men jag tror knappast det har blivit så många fler grader däri för det.

Nu ska jag ta och läsa ett stycke bok. Har inte riktigt kommit igång med min sommarläsning. Kanske i kväll. Eller natt, klockan är trots allt 23.32 just nu :-)

Natti natti!


Inga kommentarer: