söndag 14 februari 2010

Helgen är över....igen!

Vilken katastrofhelg!!!! BÖrjade fredagen med att väga mig, -0,1 kg. Inte bra och väldigt konstigt. När jag tjuvvägde mig på onsdagen hade jag gått ner 0,5 kg. Har det vänt tro så jag har börjat gå upp istället? Ve och fasa!!
Annars flöt fredagen på bra, åt en sallad på JEnsas med mamma och tjejerna. Var in till Sandviken och schlagerspana lite.
MAttias var på svenska rally så på kvällen kunde jag välja mat efter ehet tycke. Det blev kyckling, ungsrostade morötter och wokgrönsaker som jag wokade med lite cocosmjölk. Mums!

I går kastade vi in tjejerna till Inger och Roger och drog till Gävle, Mattias skulle flytta lastmaskinen från Gävle till Sandviken. Så medans han småtuffade fräste jag iväg till VAlbo och shoppade lite.
Hämtade sedan upp MAttias i Sandviken. Vi sprang in på en affär och skulle "stödshoppa" lite till kvällens tacos. Det slutade med att vi köpte lördagsgodis till Amanda och fyllde upp påsen med sånt vi ville ha=) Det smaska vi i oss på vägen hem..... Vi sparade dock Amandas godis.
När vi kom hem var det dags för oss att motionera. Tias tog en skidtur och jag satte mig på motionscykeln.
Efter det drog vi till Mia och Jocke. Mia fyllde år. Där bjöds det ju inte heller på salladsblad direkt.....
Tacos på kvällen.

Idag har vi smaskat belgisk choklad, chokladhjärtan, gelehjärtan, grillat korv med bröd..... Typ bara ätit. Tog dock en kombinerad promme/joggingtur till Sevedskvarn (ca 6 km). Det var ju tur.

Nä nu måste det bli en uppryckning även på helgerna men jag är rädd för att det blir svårt. NÄsta helg ska vi fira Amanda som fyller 4 år den 25 februari. Hon vill inte ha kakor utan hon vill att vi ska bjuda på ost och kex. Shoot säger jag, låter bra. Det blir på lördan.
PÅ söndagen är det tänkt att hon ska ha kalas för några kompisar. Första kompiskalaset.... Spännande.
Helgen därpå ska vi till Bollnäs på galej.
Helgen efter det åker MAttias till Tyskland med jobbet så då ska jag banne mig inte äta en enda bonuspoints. Ska planera maten som tusan.
Efter Tysklandshelgen åker vi till fjälls, antagligen ingen hälsoresa....
Sen blir det en mellanhelg innan vi den 27 mars ska fira MAttias mamma som fyller 60.
Sen får det vara lugnt ett tag. Sista april åker vi ju till Cypern... Då är det tänkt att jag ska ha kommit ner till 65 kg. Det lär ju knappast gå. Får vara glad om jag kommer under 70, men jag ska försöka iallafall.

Mycket surr i det här inlägget men det är sån jag är=)

Go´natt

Inga kommentarer: