måndag 21 december 2009

Sista fixet inför jul

Idag har jag varit och fixat de sista julklapparna, det är alltid nått jag missar så resorna in till stan blir många sä här i juletid.......
Mollan och jag tog en tur. Amanda blev hämtad på dagis av mormor och morfar och sen for de vidare till kusin Hampus. Själv kunde jag ta det lugnt i stan, behövde inte stressa hem till halv 2 och hämta Amanda på dagis.

Nu i kväll var jag till skolan och åt gröt med gamla kollegorna. EN trevlig tradition! Efter det var det avslutning i kyrkan. Det är så hiiiimla myigt. Trots att jag haft "jullov" sen i mars så är det en speciell känsla att sitta där och veta att nu drar julen liksom igång på allvar.

För tillfället är viktväktandet nedlagt. Det är alldeles för många "samkväm" och alldeles för mycket gott i skafferiet som lockar nu i juletid så jag får helt enkelt dra igång efter helgerna.
I går var vi och firade mamma som fyllde år och vi fick julmat först och sen bidde det fika. Hon hade gjort biskvier!!!! Jag äääälskar biskvier!!!! Lyckades till och med få i mig två stycken;-) Gött va´re!!!

I morgon ska jag baka Upplandskubb. Det är förbaskat gott med smör och ost på.

Ja ja, nu får det vara slut för idag. Ska ta mig en havrekex och sen hoppa i säng.

Nati natti!

Inga kommentarer: